Thursday, March 19, 2009

InSaN....(^_^)v


kita adalah insan yang kerdil lagi hina, diciptakan Allah untuk menumpang diatas dunia yan hina,tujuan mencari bekal untuk ke syurga.Aku beramal dengan dengan caraku yang sederhana,perlu diingat acapkali bahawa kita adalah hamba.....berbakti pada yang esa....aku mencari sinar keredhaannya....

kita semua sama sahaja....apa yang membezanya cumalah amalan kita....hakikatnya engkau dan juga aku saling memerlukan.... dengarlah oh cinta yang murni....engkau menjadi ikatan yang kukuh dihati demi masa depan. jangan sesekali kita sebagai hamba yang esa menghancurkan hidup yang indah ini....akibatnya....merana.....

sekali lagi daku mengingatkan.... kita....adalah insan....menumpang atas dunia...aku hanyalah dengan caraku yang sederhana,aku menyedari kelemahan diriku....kita semua sama sahaja....apa yang membezakan kita hanyalah amalan kita....

wahai insan janganlah dihancurkan hidup nan indah ini....akibatnya...merana.... janganlah dihancurkan hidup yang indah ini.... kita adalah hamba yang esa... jangan dihancurkan hidup yang indah ini....kita adalah hamba yang esa... janganlah dihancurkan hidup yang indah ini kita adalah hamba yang esa...

Ya Allah ampunilah dosa-dosa hambamu ini,hambamu yang seringkali leka dan lalai dengan perintahmu walhal engkau tanpa jemu-jemu memberikan nikmat,yang dengannya aku boleh bernafas,berjalan dan berkata-kata.Aku malu padamu Ya Allah....Ampunilah daku...ampunilah....Amin Ya Robbal a'lamin..

0 comments: