Thursday, February 25, 2010

seminar bahasa arab

kepada yang berminat mempelajari bahasa syurga, pada 14 mac ini bertempat di Pusat Dagangan Terengganu(TTC) akan diadakan seminar "bahasa arab mudah" yang akan disampaikan oleh Ustaz Noorli Bin Mohd Nor bermula jam 8.30-1.00 tengahari. Jangan lepaskan peluang keemasan ini, sebarkan kepada rakan-rakan anda!!!

USTAZ NOORLI MOHD NOR

@ merupakan penulis buku 'bahasa arab mudah'

@ Penyampai program bahasa arab mudah radio IKIM setiap sabtu jam 2.30 petang dan radio RTM sarawak

@ Pengkursus teknik pengajaran bahasa arab mudah kepada guru j-Qaf dan kafa anjuran JPN, PPD, jabatan agama seluruh negara

LATAR BELAKANG

Saya mempelajari bahasa Arab ketika berusia 28 tahun dan tidak tahu membaca dan menulis jawi sebelumnya (tetapi boleh baca Al Quran). Saya juga bukan berlatar belakang sekolah arab dan tak pernah mempelajari asas jawi atau arab semasa di bangku sekolah. Sekarang, seperti yang anda lihat, saya dengan izin Allah adalah pengajar dan penulis buku. Kalau saya boleh, mengapa tidak anda?

Demonstrasi dibawah oleh pelajar tahun 2 (berusia 9 tahun) yang bukan pelajar dari sekolah arab (pelajar dari sekolah kerajaan) dapat menguasai asas bahasa Arab dan membaca teks bahasa arab tanpa baris dengan lancar di hadapan guru-guru bahasa Arab di PPD Kota Bharu. Kalau dia boleh, mengapa anda tidak boleh?

BERMINAT???

HUBUNGI USTAZAH NOR AZLIN 014-8015369

DAFTAR SEGERA!!!TEMPAT TERHAD

TARIKH TUTUP PENYERTAAN PADA 10 MAC 2010

YURAN RM 65.00 SAHAJA

Untuk maklumat lanjut sila lawati laman web dibawah

http://www.arabmudah.com/

2 comments:

salam.ana xleh g lah..pak dare kawen lah..g dgor molek2..pahtu sampaikan kat amber deh..