Tuesday, December 27, 2011

bala warga afrika










Penulis berasa terpanggil untuk mengulas serba sedikit tentang gejala lambakan mat afrika serta masalah yang ditimbulkan mereka akhir-akhir ini. Memang tak tahu apa akan jadi dengan nasib bangsa melayu yang semakin layu hari ni adakah akan terus layu dan layu.

Antara beberapa isu yang sempat penulis terbaca adalah berkaitan dengan beberapa gadis yang terperangkap dan tertipu dengan helah si mat afrika ni, ada yang sampai tergadai segala harta benda dek kerana kata-kata mereka.

Ada yang lagi menyakitkan hati sampai ada yang sangup serah tubuh dekat si mat afrika kononya atas dasar terpedaya dengan kata-kata manis mereka. Paling menyedihkan ialah perempuan yang terlibat dengan perkara mengaibkan ni datang dari bangsa melayu.

Bukan menyalahkan golongan tertentu, tetapi sebagai pengiktibaran untuk sama-sama muhasabah. Antara fenomena yang semakin ketara dilihat ialah golongan mat afrika ni dah jadi seolah-olah macam warga negara malaysia pulak, sana sani ada je bangsa kulit hitam tu, hatta di kawasan perumahan penulis pun ada. Takkanlah nak 1 Malaysia punya pasal kot nak tambah warga ni, jalan2 area KL dan Pasar Borong lagi pening kepala, dah macam kat bombay, calcutta, nepal dan yangon rase.

Penulis yakin di kebanyakkan tempat mengalami fenomena yang sama, kalau kehadiran mereka ni tak bawa masalah takpe, tapi tengok sendirilah dalam akhbar macam-macam jenayah diorang buat, yang terkena balanya siapa ? anak bangsa melayu kita juga terkait sama, sampai ada yang sangup jual maruah, aduhai bangsaku.

Bangsa asing datang sini kaut harta kekayaan negara dengan buat bisnes then bawa balik negara diorang, bangsa kita melayu pulak kebanyakkan remaja habis masa dengan terlibat gejala moral yang tak sihat, berhutang dan merempat sana sini. Tak rase tercabarkah kita sebagai warganegara, ayuh bangsaku kita sama2 bangkit, bukan untuk merendah-rendah bangsa sendiri tapi sekadar untuk saling memperingat.

Pihak berwajib perlu berbuat langkah yang serius menangani masalah ni, tak nampak lagi sejauh mana seriusnya kerajaan be end sekarang buat atas isu ni, jangan tunggu ada masalah diorang buat baru nak bertindak, perlu dari sekarang sebelum parah. Penulis tak nampak keseriusan kerajaan tangani benda ni, selain kewajipan individu memang kita semua kene tukar kerajaan yang ada, that's the only way untuk selamatkan bangsa dan tanah air kita.

Memang sungguh tercabar rasa diri ni yang berbangsa melayu, bukan taksub sangat pada bangsa tapi sekurang-kurangnya jangan sampai aib dan maruah bangsa kita mudah dibeli oleh mat afrika ni, dahlah mereka ni orang luar datang sini seolah-olah jadi tuan boleh berlaku sesuka hati dan biadap.

Jadi sebelum bangsa kita menjadi hina dan jadi pengemis di negara sendiri elok kita semua saling beringat-ringat antara satu sama lain, kita sayangkan agama dan mahu bangsa kita di hormati dan sekurang-kurangnya tidak dipijak dan dibeli maruahnya sesuka hati oleh warga kulit hitam ini.

"Islam is the only solution"
"tumbangkan be end negara, agama dan bangsa melayu selamat"
"vote for Pakatan Rakyat in this PRU13 election"

0 comments: