Saturday, February 27, 2010

sambutan maulidurrasul peringkat umoh

Assalamua'laikum, pada 27 feb semalam ambe dan sahabat serumah telah berpakat buat majlis sambutan sempena maulidurrasul peringkat umoh.

Dengan kapasiti teratak usang ambe yang kecik tu nak memuatkan ramai tetamu yang mari, bimbang gok ambe takut-takut runtuh plop, alhamdulillah masih kukuh dan stabil walaupun puluhan orang yang hadir.

mitok mahap le besepah kit kalo tengok kt gambo tu, bukan pe dop dang nok kemah2..nok mmasok2 lagi jadi loghat sikit. Yang penting hidangan untuk tetamu bereh lu, ke gane??

Atucara dimulakan dengan solat gerib secara berjemaoh diimami oghang yang paka baju hija atah nung, kemudian disusuli dengan tazkirah oleh imam dan ambe, ghoyak serba sikit tentang Rasululullah dan perjuangan beliau.

Lepah masing-masing nampok cam borink ambe berhenti tazkirah untuk berta'aruf ngan adik2 ni plop. Pah masing-masing doh pekenal diri tiba giliran ambe..akhukum fil islam mohd shahrul akbar b abd aziz bla3............selesai ta'aruf baru slot yang dinanti2.

heh2 menu utama kiter nasi putih + tomyam sepesel + telur dadar, tu jela yang kami termampu sediakan. Jemput makan, sila2, tambah2 nasi tu..hah2 x cukup ?? pi masok dhiri kt dapor nung deh.. :-p

makan makan gok, pada mase yang same jadikan sunnah nabi sebagai amalan harian kiter dimana2 pong tau, tambah2 yang ngaku ye pejuang islam, lebih2 lagi la kene istiqamah. Tulah bukti yang kiter betul2 sayang dan cinte ke nabi kiter, bukan nawok jerk..

Alhamdulillah, kenyang dengan sedikit nikmat yang Allah beri, bagi 10-15 minit jah, bereh lalu
memang mantop...derah macam supermang..hu2

setelah sesi makang2 selesai, pinggan mangkuk hayun da settle cuci, majlis diteruskan dengan solat ise secare berjemaoh dan tamat dengan g ngantor adik2 ambe ni pulang ke asrama. Begitulah manisnyer ukhuwah tatkala bersua, mudah2han denganyer kita berupaya membawa islam ke mercu yang lebih gemilang...

4 comments:

alhamdulillah...besnye,tomyam spesel,bgus ar klu buat mjlis cmni,bgs3..lgpun dpt megeratkn silatrrahim..pe2 pun kcg 2 msti ad..haiwn kesayangan nabi kite..

yes2 si kitty name kucing tu..mari melazimi kehidupan secara bersama, insyaAllah hidup lebih bermakna, Syaitan lebih gemar kepada orang yang bersendirian berbanding secara berkumpulan seperti seperti serigala membaham kambing yang berjauhan dari kumpulanya...^_^

Salam..

Masya-Allah.. Siap buat kat rumah lagi.. Mabruk!! Alhamdulillah..

Makan dalam talam ye? (talam ke tu?).. Teruskan mengamalkan sunnah Nabi.. Insya-Allah..

insyaAllah, moga menjadi amalan setiap pejuang amal islami...